Autor Wiadomość
Seif Nightwolf
PostWysłany: Pią 23:46, 23 Cze 2006    Temat postu:

mam Ostatnio zajawke na fajną klase do D&D prestirzową of korz:D. Ja się zbiore to może przeleje to coś na papier i przemyśle dokładniej Razz
Majkowian
PostWysłany: Pią 23:07, 23 Cze 2006    Temat postu:

Seif ale chodz tutaj mogles tego nie kopiwac z innych swoich wyp[owiedzi tylko napisac o czyms innym nowym Very Happy Wink
Seif Nightwolf
PostWysłany: Czw 9:43, 22 Cze 2006    Temat postu: Scenariusze

W poniższym Tekscie postaram się wam przedstawić jaką Ciężko i odpowiedzialną Role ma MG (Mistrz Gry) Pierwsze Co musi zrobić to napisać trzymający się kupy scenariusz Co wbrew pozorą nie jest zbyt łatwe Razz poniżej przedstawie wam jak ja pisze scenariusze. Kto wie? może kiedyś ktoś pójdzie w moje ślady i mu się przyda coś takie Wink
Tak więc...

Każdy z początkujących MG zastanawia się jak napisać jakiś trzymający się kupy scenariusz według mnie bardzo prosto... Oczywiście zakładając ,że nie będzie wszystko zapięte na ostatni guzik , gdyż gracze są postaciami niezależnymi i mogą teoretycznie wszystko. Opisze tutaj po krótce jak ja pisze/robie scenariusze... tak więc...

Zaczynamy od Jakiegoś Motywu (Wątka głównego) np. W mieście pojawiły się dwa Duergary na które prawie nikt nie zwraca uwagi, handlują w danym mieście/wiosce jakimiś towarami. Oczywiście gracze mogą sobie powiedzieć "o Duergary fajnie, chodźmy do karczmy napić się wina" lub pomyśleć "hmm... co mogą robić Duergary w takim/takiej mieście/wiosce" tu jest się zaczyna tak zwany wątek. Przed sesją najlepiej przygotować założenia, czego gracze nie mogą zrobić a co mogą.
Mogą ich naprzykład obserwować, dowiedzieć się jakiś informacji o nich tylko nie za wiele, aby nic nie było do końca pewne.(tu zostawiam twórczość MG Wink ).
Potem można to w obojętnie w jaki sposób rozwinąć ,trzymając się tego co się ustaliło pisząc scenariusz.
Można nawet zrobić wstęp do jakieś Kampani np. Gdzieś w kanałach miasta jest tunel prowadzący do podmroku, lub obojętnie co majace spójność reszte się zazwyczaj na sesji wymyśla Wink. Ile razy to gracze mi podsuneli fajne pomysły na rozwinięcie danego scenariusza, oczywiście oni o tym nie wiedzieli Wink

Reasumując:

-Motyw Scenariusza
-Spójność Kampani z Scenariuszem (chyba, że jest to scenariusz "solo" to wtedy tylko trzymamy spójność Scenariusza Wink )
-Standardy/założenia wytyczone przez Siebie (MG) których należy się trzymać , aby zachować spójność tła Kampani/scenariusza

Mam nadzieje , że choć troche pomogłem początkującym MG Wink

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group