Komando Szeol
Klan Osadzony w Minelued
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Komando Szeol Strona Główna
->
RPG
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Główne Pomieszczenie Klanu
----------------
Klan
Zmiany
Wojny/Sojusze
Wsparcie
Jarkendar
----------------
Jarkendar
Rady
Newbie
Kraina Radosnego Offtopu
----------------
RPG
Gry Karciane
cRPG
Karczma
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Seif Nightwolf
Wysłany: Pią 23:46, 23 Cze 2006
Temat postu:
mam Ostatnio zajawke na fajną klase do D&D prestirzową of korz:D. Ja się zbiore to może przeleje to coś na papier i przemyśle dokładniej
Majkowian
Wysłany: Pią 23:07, 23 Cze 2006
Temat postu:
Seif ale chodz tutaj mogles tego nie kopiwac z innych swoich wyp[owiedzi tylko napisac o czyms innym nowym
Seif Nightwolf
Wysłany: Czw 9:43, 22 Cze 2006
Temat postu: Scenariusze
W poniższym Tekscie postaram się wam przedstawić jaką Ciężko i odpowiedzialną Role ma MG (Mistrz Gry) Pierwsze Co musi zrobić to napisać trzymający się kupy scenariusz Co wbrew pozorą nie jest zbyt łatwe
poniżej przedstawie wam jak ja pisze scenariusze. Kto wie? może kiedyś ktoś pójdzie w moje ślady i mu się przyda coś takie
Tak więc...
Każdy z początkujących MG zastanawia się jak napisać jakiś trzymający się kupy scenariusz według mnie bardzo prosto... Oczywiście zakładając ,że nie będzie wszystko zapięte na ostatni guzik , gdyż gracze są postaciami niezależnymi i mogą teoretycznie wszystko. Opisze tutaj po krótce jak ja pisze/robie scenariusze... tak więc...
Zaczynamy od Jakiegoś Motywu (Wątka głównego) np. W mieście pojawiły się dwa Duergary na które prawie nikt nie zwraca uwagi, handlują w danym mieście/wiosce jakimiś towarami. Oczywiście gracze mogą sobie powiedzieć "o Duergary fajnie, chodźmy do karczmy napić się wina" lub pomyśleć "hmm... co mogą robić Duergary w takim/takiej mieście/wiosce" tu jest się zaczyna tak zwany wątek. Przed sesją najlepiej przygotować założenia, czego gracze nie mogą zrobić a co mogą.
Mogą ich naprzykład obserwować, dowiedzieć się jakiś informacji o nich tylko nie za wiele, aby nic nie było do końca pewne.(tu zostawiam twórczość MG
).
Potem można to w obojętnie w jaki sposób rozwinąć ,trzymając się tego co się ustaliło pisząc scenariusz.
Można nawet zrobić wstęp do jakieś Kampani np. Gdzieś w kanałach miasta jest tunel prowadzący do podmroku, lub obojętnie co majace spójność reszte się zazwyczaj na sesji wymyśla
. Ile razy to gracze mi podsuneli fajne pomysły na rozwinięcie danego scenariusza, oczywiście oni o tym nie wiedzieli
Reasumując:
-Motyw Scenariusza
-Spójność Kampani z Scenariuszem (chyba, że jest to scenariusz "solo" to wtedy tylko trzymamy spójność Scenariusza
)
-Standardy/założenia wytyczone przez Siebie (MG) których należy się trzymać , aby zachować spójność tła Kampani/scenariusza
Mam nadzieje , że choć troche pomogłem początkującym MG
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin